dijous, 15 de maig del 2008

12/5 - Santorini - Atenes

Deixem l'hotel pel matí però ens guardaran les bosses i ens baixaran de l'illa al port cap al migdia, quan arribi el ferry. Mentrestant, nosaltres volem anar al centre del volcà, a la caldera. Per fer-ho hem de baixar al petit port de la ciutat i tres possibilitats se'n plantegen, baixar-lo a peu, en ase (la més pintoresca) o en telefèric. Baixarem a peu per les inclinades escales en zig-zag, tot esquivant turistes que ja tornen, ases en els dos sentits i les seves defecacions que són per tot arreu i donen un peculiar olor al trajecte.
A baix agafem una embarcació amb guia que ens portarà a la caldera i ens explicarà que estem bastant bojos per haver anat fins allí, que l'illa pot esclatar en qualsevol moment i que els vulcanòlegs no s'hi apropen si no és necessari.
Ben reconfortats per l'explicació, continuem l'excursió pel cràter, tot veien algunes petites columnes de fum de tant en tant i olorant el sofre.
Acabada la caminada tornem a l'embarcació i ens porten cap a una zona d'aigües calentes, sulfuroses on ens deixen banyar. Per arribar-hi saltem per la borda i hi anem tot nedant. A mesura que ens hi apropem l'aigua és més i més calenta. S'hi està força a gust. El problema ve a l'hora de marxar, que fem el camí invers i l'aigua cada cop és més freda. L'esprint final és digne d'en Michael Phelps.
Acabada l'aventura ens tornen cap al port i d'allí a la ciutat en telefèric. Estem mandrosos. I de l'hotel cap al port i el ferry, a batallar per una plaça a coberta per poder gaudir de les últimes hores de sol abans de tornar a França.
Després de varies hores de creuer i arribats al port d'El Pireu, la feina és contactat en Javi, que està descansant a Folegandros, sense massa comunicació. I és que sense en Javi no hi ha clau per entrar a casa seva i passar la darrera nit. Minuts abans que el metro ens deixi en la seva parada ens contacta i ens informa d'on trobar la clau. Avui també podrem dormir en calent. L'Hela ja ens està esperant.

-----

On quitte l'hôtel le matin mais ils nous garderont les sacs et nous emmèneront de l'île au port vers midi, quand le ferry arrive. Entre-temps, on veut aller au centre du volcan, au chaudron. Pour le faire on doit descendre au petit port de la ville et trois possibilités à considérer, le descendre à pied, en âne (la plus pittoresque) ou en téléférique. Nous descendrons à pied par les inclinées escaliers en zigzag, tout en évitant des touristes qui reviennent déjà, des ânes dans les deux sens et leurs défécations qui sont partout et elles donnent une propre odeur au trajet.
En bas on prend une embarcation avec guide qui nous portera au chaudron et nous expliquera qu’on est assez fous d'être allé jusque là, que l'île peut éclater à n'importe quel moment et que les vulcanologues ne s'y approchent pas s'il n'est pas nécessaire.
Bien réconfortés par l'explication, on continue l'excursion par le cratère, tout en voyant quelques petites colonnes de fumée de temps en temps et sentant le soufre.
Finie la randonnée on revient à l'embarcation et nous portent vers une zone d'eaux chaudes, sulfureuses où nous laissent baigner. Pour y arriver nous sautons par le bastingage et nous y allons tout en nageant. Au fur et à mesure qu’on s’y approche l'eau est plus et plus chaude. Ça c’est bien... Le problème vient au moment de partir, qu’on fait le chemin inverse et l'eau à chaque fois est plus froide. Le sprint final est digne de Michael Phelps.
Finie l'aventure on se rend au port et de là à la ville en téléférique. Nous sommes paresseux. Et de l'hôtel vers le port et le ferry, à lutter par une place à couverture pour pouvoir jouir des dernières heures de soleil avant de revenir en France.
Après quelques heures de croisière et arrivés au port du Pirée, c’est difficile de contacter Javi, que repose à Folegandros, sans trop de communication. Mais sans Javi il n'y a pas de clé pour entrer à sa maison et passer la dernière nuit. On a la chance et il nous contacte pour nous informer d'où trouver la clé. Aujourd'hui aussi on pourra dormir au chaud. Hela nous attend déjà.