dijous, 15 de maig del 2008

9/5 - Folegandros, ens quedem

Un nou dia en aquesta illa ens llancem al ritual instaurat; esmorzarem a la plaça, sota el sol i gaudint del iogurt i els sucs de fruites. Podria acostumar- m’hi, si.
Amb els dos dies passats aquí hem tingut temps de constatar que cap de les platges vistes ens motiva prou per tornar-hi, així que decidim provar sort amb la cala d’Anghios Nikolaos, de la qual tant n’havíem sentit a parlar. Ho fem saber a les nenes del costat amb una altra nota sota la porta i hi anem. Però no és tant senzill. Primer hem de deixar la moto a la primera platja visitada abans d’ahir, Agkali, per després fer una travessa a peu d’uns 30 minuts per un caminoi que segueix la costa.
La platja ja es veu, està semi-deserta i el que de lluny em semblaven dues jovenetes espectacu- lars fent nudisme, de més a prop resulta ser una parella de gais d’edat més aviat avançada. En Dani perd tota la confiança en les meves visions i els meus pressentiments...
Un cop a la platja nudista mon cosí em convenç per fer el que s’ha de fer, nudisme. És la meva primera experiència i estic una mica cohibit, però tant li fa. I així passem el dia, prenent el sol, banyant-nos i observant la sorpresa de les poques persones que van arribant en comptagotes a la cala i es van trobant gent nua. De mica en mica tots ens segueixen, amb cert pudor cal dir.
En el camí de tornada ens creuem amb les espanyoles que venen cap aquí i fan cara de sorpresa en veure’ns. Ja no hi tenim cap interès, així que bon vent i nosaltres cap a Chora a fer el frapuccino i la cerveseta fins l’hora de sopar.
Abans de tornar a l’hotel passem pels magatzems i ens abastem de més cerveses i quelcom per sopar. Acabem així la nostra estada en aquesta illa. En Javi va tenir problemes i finalment no hi vindrà fins demà o l’altre. Ja ens creuarem en un altre viatge. Finalment no ens retrobarem a Folegandros.

----

Un nouvel jour dans cette île et on se lance au même rituel; on prend le petit-déjeuner sur la place, sous le soleil et jouissant du yaourt et des jus de fruits. Je pourrais m'y habituer, oui.
Après deux jours ici on a eu du temps pour constater qu'aucune des plages vues ne nous motive assez pour y revenir, alors on décide de tester nôtre chance avec la crique d'Anghios Nikolaos, dont on en avait autant entendu parler. On laisse un petit mot sous la porte aux fille et on y va. Mais il n'est pas si simple. D'abord on doit laisser la moto dans la première plage visitée avant hier, Agkali, pour après faire une traverse à pied d'environ 30 minutes par un sentier qui suit la côte.
On voit déjà la plage, elle est semi-déserte et ce qui de loin me semblaient deux jeunes spectaculaires faisant du nudisme, de plus près il paraît être un couple d'homosexuels d'âge plutôt avance. Dani perd toute la confiance dans mes visions et mes pressentiments...
Une fois dans la plage nudiste mon cousin me convainc pour faire ce qui doit être fait, nudisme. C'est ma première expérience et je suis un peu intimidé, mais on s'en fut. On passe le jour comme ça, en prenant le soleil, se baignant et observant la surprise des quelques personnes qui arrivent au compte-gouttes à la crique et ils rencontrent des gens nus. Petit à petit tous nous suivent, avec une certaine pudeur il faut dire.
Au retour on croise les Espagnoles chemin de la crique et font l'aire d'être surprises en nous voyant. On n'a plus aucun intérêt, alors bon vent et on continue vers Chora pour le frapuccino et la petite mousse bien fraîche jusqu'à l'heure du dîner.
Avant de rentrer à l'hôtel on passe par le magasin et on s’approvisionne de quelques bières et quelque chose à dîner. On finisse comme ça notre séjour dans cette île. Javi a eu des soucis et finalement il ne viendra pas avant demain ou après. On se croisera dans un autre voyage. Finalement on ne s'est pas rencontré à Folegandros.