dijous, 15 de maig del 2008

6/5 - Milos

Ens despertem tranquil.lament, tot sols, no hi ha ningú, cap desperta- dor, cap horari a seguir, només una illeta a visitar. Estem de vacances! I ho penso repetir tantes vegades com siguin necessàries fins a arribar a creure-m’ho.
La platja d’ahir ens va agradar molt i la tenim en ment, però no perdrem l’oportuni- tat de descobrir l’illa. Potser trobem una platja millor, potser veiem paratges impressio- nants, potser, simplement, tornem a la platja cap al final del matí.
L’illa és petita i no ens costa gaire plantar-nos a l’extrem oriental, en el poble de Pollonia per poder esmorzar relaxats, intentant comprendre una mica més d’aquesta cultura i el seu vocabulari que tants cops he vist escrit durant els meus anys d’estudi. És divertit, doncs sense haver estudiat mai grec, arribo a pronunciar el que veig escrit fent servir les lletres gregues que utilitzàvem en les fórmules matemàtiques de la carrera. Tota una sorpresa.
Visitem el poble, una platgeta i una zona ben bucòlica amb l’aigua en diferents tonalitats de blau que sacsejaven un vaixell ancorat en mig d’un petit golf, seguim cap a una altra platja d’accés complicat, una altra ben encantadora i tranquil.la on el vent no deixa de bufar però en la que ens ha agradat sucar-hi els peus i explorar-ne les coves i els voltants. Ens ho hem passat d’allò més bé descobrint la gran varietat i les imatges tan atractives que disposa l’illa, en la seva vessant nord. Però exercim la possibilitat de tornar a creuar cap al sud i retrobar-nos amb Firiplaka, on passarem el resta del dia descansant.
L’estada a Milos s’acaba avui, ja tenim els bitllets cap a Folegandros, però el ferry no surt fins mitjanit. Tenim temps per anar a visitar la capital, Plaka, a la llum del dia, prendre uns frappés i tornar a sopar en el mateix restaurant, on tan bé vam menjar ahir.
La ciutat resulta ser encantadora, elevada sobre la resta de l’illa, amb els carrerons estrets i d’estil blanc i blau mediterrani.
El dia s’acaba, tornem la moto i ens instal.lem en el port, a l’espera del ferry, que s’en- darrereix quasi una hora. Arribarem tard a Folegan- dros, cap a les 4h, hi haurà algú per donar-nos allotjament?

---------

On se réveille tranquillement, seuls, il n'y a personne, aucun réveil, aucun horaire à suivre, seulement une tout petite île à visiter. On est en vacances! Et je pense le répéter autant de fois que nécessaire pour arriver à le croire.
La plage d'hier nous a beaucoup plu et on la garde en mémoire, mais on ne va pas rater l'opportunité de découvrir l'île. Peut-être on peut trouver une plage meilleure, des endroits impression- nants, peut-être on revient à cette plage vers la fin du matin.
L'île est petite et on ne prend pas beaucoup de temps pour arriver à l’extrême oriental, au village de Pollonia, pour prendre le petit- déjeuner, relâchés, en essayant de comprendre un peu plus de cette culture et leur vocabulaire que j'ai vu pas mal de fois écrit pendant mes années d'étude. C’est marrant, donc sans avoir jamais étudié du Grec, j'arrive à prononcer ce que je vois écrit utilisant les lettres grecques que nous utilisions dans les formules mathémati- ques. Toute une surprise.
On visite le village, une petite plage et une zone bien bucolique avec l'eau, en différentes tonalités de bleu, secouant un bateau ancré au milieu d'un petit golf. On continue vers une autre plage d'accès compliqué, après une autre de bien charmante et tranquille où le vent n'arrête pas de souffler ; toutefois on a voulu s’y mouiller les pieds et en explorer les grottes et les environs. On s’est bien amusé en découvrant la grande variété et les images si attractives que l'île dispose dans son versant nord. Mais on exerce la possibilité de croiser à nouveau vers le sud et de rencontrer Firiplaka, où on passera le reste du jour reposant.
Le séjour à Milos finit aujourd'hui, on a déjà les billets vers Folegandros, mais le ferry ne sort pas avant minuit. On a du temps pour aller visiter la capitale, Plaka, avec la lumière du jour, prendre quelques frappés et dîner à nouveau dans le même restaurant, où on a si bien mangé hier.
La ville paraît charmante, élevée sur le reste de l'île, avec les ruelles étroites et du style méditerra- néen, blanques et bleues.

Le jour va finir, on rend la moto et on s’établit au port, en attente du ferry, qui a un retard de presque une heure. On arrivera tard à Folegan- dros, vers 4h, il y aura quelqu'un pour nous donner logement?