L’Hella em toca els nassos, literalment, i continua insistint fins que em té dempeus. Són les 12h i ja portem dues hores d’endarreriment respecte al pla inicial. Avui tampoc farem turisme, però bé, ja està decidit i canviat, marxem el dia 13. Si ja estàvem de vacances, ens prendrem les coses encara amb més calma i farem el que cap turista fa a Atenes; anirem a la platja.
Ahir l’Alex i la Dom ens van proposar un picnic a la platja, així que deixem en Javi treballant en el seu llibre i anem a trobar-les a la Plaça Syntagma. És la plaça de la Constitució, la plaça principal on tot passa. Aprofitant que encara no han arribat i que són les 14h en punt, veiem el canvi de guàrdia dels Evzones, que són els soldats que custodien el Parlament i sempre van vestits de gala, amb el casquet, la faldilla amb de 400 plecs representant els 400 anys de dominació Otomana, i les sabates amb borles, entre molts d’altres detalls. També la cerimònia és molt particular, amb un caminar que sembla dubitatiu però que és rígid al mateix temps, em recorda a moments el caminar de les cigonyes. Així, els soldats es van deixant passar fins que la guàrdia és reemplaçada. Li suposo un significat que no he sabut esbrinar. Si ho trobo, ho explico, perquè de veritat que és curiós de veure.
Un cop les noies han arribat, prenem el tramvia 5 cap a la platja de Kalamaki, però per un motiu ocult acabem baixant dotze estacions després del previst, a Platia Katraki. Però ja ens està bé, retrocedim una mica, i a la platja!
La tarda la passem estirats, prenent el sol, banyant-nos una mica però l’aigua és fresqueta, i xerrem bastant.
L’Alexandra i la Domitille estan a Atenes d’intercanvi, estudiant art. No es pot negar que Grècia és un bon destí per a aquest assumpte. A més, ens expliquen, que la universitat els posa un munt de facilitats i comoditats. Les dues són aquí per a pocs mesos, però ja amb la idea de prolongar l’estada. Conec perfectament la situació després d’haver anat per sis mesos a París i portar-hi quasi cinc anys.
Quan el sol comença a afluixar recollim les coses, muntem al tramvia i tornem. Avui ha sigut el primer dia de platja, primer dia de relax, de molts que vindran, si tot ens va bé.
Acabem el dia, de nou al terrat, continuant amb els peixos que havien quedat de la barbacoa. Després a descansar, que demà toca l’Akrópoli.
---------
L'Hella me touche les nez, littéralement, et continue à insister jusqu'elle me fait lever. Ce sont 12h et nous sommes déjà deux heures en retard d’après le plan originel. Aujourd'hui nous ne ferons pas de tourisme, non plus, mais c’est déjà clair et changé, nous partons le jour 13. Si nous étions déjà en vacances, nous prendrons les choses encore avec plus de calme et nous ferons ce qu'aucun touriste ne fait à Athènes; nous irons à la plage.
Hier Alex et Dom nous ont proposé un pique-nique sur la plage, cependant nous quittons Javi qui reste à travailler dans son livre et nous allons les trouver à la Place Syntagma. La place de la Constitution est la place principale, où tout passe. En profitant qu'elles ne sont pas encore arrivées et que ce sont 14h pile, nous voyons le changement de garde des Evzones, que ce sont les soldats qui gardent le Parlement et s’habillent toujours avec des robes de gala, avec le bonnet, la jupe avec les 400 plis représentant les 400 années de domination Ottomane, et les chaussures avec des glands, parmi beaucoup d'autres détails. La cérémonie est très particulière, avec un marcher qui semble dubitatif mais qui est rigide au même temps, il me rappelle à des moments le marcher des cigognes. Ainsi, les soldats passent jusqu'à ce que la garde soit remplacée. Je lui suppose un sens que je n'ai pas su découvrir. Si je le trouve, je l'explique, parce qu'il est assez curieux de voir.
Une fois les filles sont arrivées, nous prenons le tramway 5 vers la plage de Kalamaki, mais pour un motif occulte nous finissons par descendre douze stations après le prévu, à Platia Katraki. Mais ça nous va, nous reculons un peu, et à la plage !
Nous passons l’après-midi allongés, nous bronzant, nous baignant un peu, mais l'eau est un tout petit peu froide, et nous bavardons pas mal.
Alexandra et Domitille sont étudiantes en échange sur Athènes, elles sont étudiantes d'art. Il faut dire que la Grèce est un bon destin pour cette question. En plus, elles nous expliquent, que l'université leur met un tas de facilités et commodités. Elles deux sont ici pour quelque mois, mais elles ont déjà l'idée de prolonger son séjour. Je connais parfaitement la situation après être allé pour six mois à Paris et y rester presque cinq ans.
Quand le soleil commence à se relâcher c’est l’heure de partir vers le tram. Aujourd'hui, premier jour de relaxation, premier jour de plage parmi tous ceux qui sont à venir, si tout va comme prévu.
Nous finissons le jour, à nouveau à la terrasse chez Javi, continuant avec les poissons qui avaient resté du barbecue. Après on va se reposer, demain il faut visiter l'Akrópoli.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada