dijous, 15 de maig del 2008

2/5 - Atenes: Lykavittós, peix i carn

Una gateta negra em toca el front amb insistència. Després m’esgarrapa suaument la mà i ja ha aconseguit el que buscava, ja estic despert. És l’Hella, la gateta que tenen a casa i sempre amb ganes de jugar.
Són les 12h i un lleuger mal de cap m’acompanya. Volíem fer una mica el turista, però ja són les 12 i hauríem d’anar a comprar el necessari per la barbacoa d’aquest vespre.
L’Ester, una noia de Tarragona, ens deixa el cotxe per anar al Kentrik Agorá, el Mercat Central, vaja. No sé ni com em trobo conduint un cotxe una mica atrotinat pel mig d’Atenes i ràpidament el faig a la circulació d’aquesta ciutat, una mica menys prudent que la de l’Europa coneguda.
L’Àgora conté dues seccions. La de la carn, amb fileres i fileres de parades exposant el que encara els queda per vendre i un anar i venir de gent que aquesta hora ja no sembla normal. La del peix és menor i amb poca varietat però molta quantitat. Als carrers adjacents es pot trobar el que aquí hi falta, les verdures i llegums.
Com que la nit d’ahir ens la vam passar convidant a gent, no sabem quants podrem ser, així doncs comprem el necessari per evitar fer curt.
Ja són les 16h i poc visitarem avui. Tot i això, en Javi s’encaparra en que pugem al Mont Lykavittós a veure la posta de sol i ens té preparades dues bicicletes. I quina idea! No és aconsellable intentar l’ascens al Lykavittós si no estàs una mica rodat i menys si la teva bici no té marxes. Repeteixo, no és aconsellable. Nosaltres, però, ho fem. Intercalant trams a peu en les pujades més dures fem el cim, on hi ha la capella d’Ágios Geórgios (Sant Jordi) i algun que altre bar i restaurant. Des de dalt es té una magnifica visió de 360° de la ciutat, sempre una mica sota la boira de la pol.lució. Es veuen parcs, es veuen cases, el Panathinaiko Stadio, però sobretot es veu l’Akrópoli i quan cau la nit encara es veu més espectacular, tot il.luminat. És el primer cop que el veiem i ja tenim ganes de visitar la Ciutat Elevada.
La posta de sol encanta el Dani com, de fet, ho fan totes i cada una de les que hem compartit; i des del viatge a Sardenya, fa uns 3 anys, ja n’hi ha hagut unes quantes.
Compartim la posta de sol amb uns quants turistes més, però segurament no amb tants com quan és temporada alta. Després, un moment de relax, un moment frappé, que és una de les begudes típiques del país, cafè amb gel sacsejat. Una altra de les begudes és l’ouzo, un licor d’anís que es beu molt per aquí.
Asseguts en la terrassa, aprofitant els últims minuts de llum, realitzem on som, planifiquem els propers dies i comencem a meditar la possibilitat d’allargar fins al 13 el nostre viatge, en lloc de tornar el dia 8.
Passen de les 21h i ja hem d’anar baixant. Tota una experiència el descens amb unes bicis quasi sense frens. A casa ja ens espera la barbacoa i una vintena de persones que s’hi passaran. Mica en mica la carn, la verdura i el peix es van fent. Estem a Atenes. La nit va passant, agradable, en el terrat de l’edifici de cal Javi, envoltats de nous coneguts i estem de vacances. Tot perfecte.

---------

Une petite chatte noire me touche le front avec de l'insistance. Après elle m'égratigne doucement la main et elle a déjà obtenu ce qui cherchait, je suis déjà éveillé. Hella s’appelle la petite chatte qu'ils ont à la maison, toujours avec envie de jouer.
Ce sont 12h et j’ai un léger mal à la tête. Nous voulions faire un peu le touriste, mais ce sont déjà 12h et nous devrions faire des courses pour le barbecue de ce soir.
Ester, une fille de Tarragona, nous emprunte la voiture pour aller au Kentrik Agorá, le Marché Central. Je ne sais même pas comme je me trouve dans la voiture un peu détérioré conduisant pour Athènes, mais rapidement je m’habitue à la circulation de cette ville, un peu moins prudent que celle de l'Europe connue.
L'Agora contient deux sections. Celle de la viande, avec des files et des files des stands exposant ce que reste pour se vendre et un aller et venir de gens qu’à cette heure ne me paraît pas normal. Celle du poisson est mineure et avec peu de variété mais beaucoup de quantité. Dans les rues adjacentes on peut rencontrer ce qui ici y manque, les légumes.
Vue que la nuit d'hier on a invité tout le monde qu’on croissait, on ne sait pas combien on sera, ainsi donc on achète le nécessaire.
Ce sont déjà 16h et on ne va pas visiter grand chose aujourd'hui. Malgré tout, Javi s'entête en qu’il faut monter au Mont Lykavittós pour voir le coucher du soleil et il nous prête deux bicyclettes. Et quelle idée! Il n'est pas conseillé d'essayer l’ascension au Lykavittós si tu n'es pas un peu préparé et encore moins si ton vélo n'a pas des vitesses. Je répète, il n'est pas conseillé. Cependant, nous le faisons. En intercalant des morceaux à pied quand la montée est plus dure, nous faisons le sommet, où il y a la chapelle de Ágios Geórgios (Saint George) et quelqu'un qu'autre bar et restaurant. Tout en haut on a une magnifique vision de 360° de la ville, toujours un peu sous le brouillard de la pollution. On voit des parcs, on voit des maisons, le Panathinaiko Stadio, mais surtout on voit l'Akrópoli et quand il tombe la nuit on le voit encore plus spectaculaire, tout illuminé. C’est la première fois qu’on le voit et on a déjà envie de visiter la Ville Élevée.
Le coucher du soleil émerveille Dani comme, en fait, toutes et chaqu’une de celles que nous avons partagées, et depuis le voyage à Sardaigne, il y a environ 3 ans, il y en a déjà eu quelques-unes.
Nous partageons le coucher du soleil avec quelques touristes, mais sûrement pas avec autant de monde comme quand c'est la haute saison. Après, un moment de relaxation, un moment frappé, qui est une des boissons typiques du pays, café avec de la glace secouée. Une autre des boissons est l'ouzo, un digestif anisé qu’on boit beaucoup par ici.
Assis sur la terrasse, en jouissant les dernières minutes de lumière, nous réalisons où nous sommes, nous planifions les prochains jours et commençons à méditer sur la possibilité de rapporter jusqu'au 13 notre voyage de retour, au lieu de rentrer le 8.
Sont plus des 21h et nous devons déjà descendre. Toute une expérience la descente avec des vélos presque sans freins. À la maison nous attend déjà la barbecue et une vingtième de personnes qui vont passer. Petit à petit la viande, le légume et le poisson sont grillés. Nous sommes à Athènes. La nuit passe, agréable, sur le toit du bâtiment chez Javi, entourés de nouveaux connus et nous sommes en vacances. Tout parfait.